آرشیو اردیبهشت ماه 1401

نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip

معرفی ویپ

۲ بازديد

معرفی ویپ به طور خلاصه، VoIP یا Voice Over IP، تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد.

تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن (PSTN) امکان پذیر بود. همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور هزینه ی بسیاری به دنبال داشت؛ اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده‌ایم؛ گسترش رایانه‌ های شخصی، فناوری‌ های جدید ارتباطی همچون تلفن های سلولی و بالاخره شبکه گسترده اینترنت.

نسل جدید ارتباطات از طریق چت و پست الکترونیکی برقرار شد و تجارت در سایه ی وب تولدی دوباره یافت. حال ما شاهد انقلابی واقعی در جهان ارتباطات هستیم. افراد با استفاده از رایانه شخصی یا تلفن همراه و اینترنت به امور کاری خویش می پردازند و یا بیشتر اوقات فراغت خود را در این دنیای بی کران سپری می‌کنند. تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و مستندات) را به راحتی انجام می‌ دهند و با استفاده از نرم افزارهای کاربردی از طریق اینترنت به گفتگو با یکدیگر می‌پردازند. تمامی این مسایل، امروزه در سایه یک تکنولوژی انجام می شود که گسترش روز افزونش تمامی ارتباطات را تحت الشعاع قرار داده و آن تکنولوژی VoIP است.

ویپ VoIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

صوت یا صدای انسان سیگنالی آنالوگ است. بنابراین در مبدأ از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده می شود. با توجه به اینکه صوت می‌ بایست جهت انتقال از طریق شبکه IP به بسته‌ هایی از جنس دیتا تبدیل شوند، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید انجام پذیرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، کدک‌ ها نقش مهمی ایفا می‌کنند

در طرف مقابل پس از دریافت، عمل عکس انجام خواهد پذیرفت. سیگنال دیجیتال که از طریق شبکه IP انتقال یافته، در مقصد و توسط یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شود.

سیگنال دیجیتال بسیار ساده‌تر قابل کنترل است. فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل آن به فرمتی مناسب و مقاوم در برابر نویز از مواردی است که کنترل آن ها در حالت دیجیتال ساده تر انجام می پذیرد.

روند انتقال دیتا در شبکه ویپ

ارزان بودن به کارگیری شبکه ی داده جهت انتقال صوت، استفاده بهینه از پهنای باند، توانایی ارسال با نرخ بیت های مختلف، امکان انتخاب کیفیت مکالمه و در نتیجه تعیین میزان هزینه از طرف کاربر و اضافه نمودن سرویس های جدید از مزایای این تکنولوژی می باشند. این تکنولوژی همراه با مزایای بسیاری که ارائه می دهد، با توجه به ماهیت شبکه های IP، ریسک های امنیتی نیز در پی دارد و به کارگیری آن نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی انجام شود. در ادامه به شرح مزایای این تکنولوژی پرکاربرد می پردازیم.

 مزایای ویپ (VoIP)

 از نقطه نظرهای متفاوتی می توان به بررسی مزایای این تکنولوژی پرداخت که بالطبع کاهش هزینه های جاری، از جمله جذاب ترین ویژگی های این تکنولوژی است که برخی از دلایل این امر عبارتند از:

۱. بی نیازی از سیم کشی مجزا

این تکنولوژی از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده می کند که هزینه ی کابل کشی مجزا را از میان می برد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.

۲. کنفرانس‌های صوتی و تصویری

سازمان هایی که برای انجام امور خود از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP استفاده می‌ نمایند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت های کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) جلوگیری می کنند.

۳. ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی

همان طور که می دانید امروزه استفاده از نرم افزارهای تلفنی (SoftPhone) در سازمان‌ها و حتی سیستم های خانگی به صورت روزافزون در حال گسترش می باشد. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone به شمار میرود که تنها نیاز به Handset دارد. لذا بدین صورت می توانید از هزینه های موجود بکاهید.

۴. تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا

کاربران این سیستم از طریق اینترنت قادر به تماس با سازمان مورد نظر خود می‌باشند. این ویژگی برای کارکنانی که خارج از محیط دفتر هستند، علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس های تلفنی نیز می شود.

۵. گسترش آسان

گسترش و افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام پذیر است و برخلاف سیستم های پیشین نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.

۶. مدیریت متمرکز و آسان

مراکز تلفن مبتنی بر VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می‌تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری نماید. همچنین از دیگر مزیت های ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
  • کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
  • امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل استفاده از استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روش‌های پیاده سازی)
  • پویایی و پیشرفت روز افزون شبکه های ویپ
  • قابلیت برنامه نویسی راحت تر و توسعه و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های مختلف
  • پشتیبانی از کلیه امکانات مخابراتی کنونی و حتی ارایه خدمات جدید، با هزینه‌ی بسیار پایین و سهولت اجرایی بالا

امکانات ویپ (VoIP)

برخی امکانات این سیستم جدید به شرح زیر می‌باشد:

۱. امکان ارائه شماره تلفن های داخلی به تعداد بالا

با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، می توانید تعداد مختلف داخلی ها را داشته باشید.

۲. امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)

با استفاده از این سرویس، در صورت عدم امکان پاسخگویی کاربر، می توان برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی نیز امکان پذیر خواهد بود.

۳. ضبط مکالمات

این امکان وجود دارد که تمامی مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت می‌گیرد، ضبط شده و در سیستم شما ذخیره گردند.

۴. تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)

با نصب تلفن‌های نرم افزاری امکان دسترسی به داخلی‌های کاربران از طریق کامپیوتر فراهم می‌باشد. با استفاده از این ویژگی کاربرانی که خارج از محیط سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را همچنان خواهند داشت. همچنین این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.

۵. فکس یا Fax to Email

با استفاده از این ویژگی، قابلیت ارسال فکس های دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از طرف دیگر ذخیره شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می برد.

۶. VoiceMail to Fax

همانطور که قبلا نیز اشاره شده، این امکان نیز یکی دیگر از قابلیت هایی است که تکنولوژی VoIP در اختیار می گذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکه ای جهت فرستادن پیام های صوتی به ایمیل می باشد.

۷. Interactive Voice Response

این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم می کند تا برای اتصال به بخش مورد نظر شماره همان بخش را طبق پیامی که پخش می شود وارد کند. برای مثال در هنگام تماس با سازمانی که دارای بخش هایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و… است، ابتدا پیامی برای مخاطب پخش می شود که برای ارتباط با هر بخش شماره ای اعلام می‌شود. سپس کاربر با انتخاب شماره‌ها به بخش مورد نظرش هدایت می شود.

۸. صف انتظار

با استفاده از این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماس های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در صف قرار داده می شوند تا به هنگام آزاد شدن شماره شما، تماس برقرار شود.

۹. تنظیم ساعات اداری

این ویژگی هم یکی از موارد کاربردی در پیاده سازی سیستم های تلفنی سازمان ها به شمار میرود که در سیستم های مبتنی بر VoIP به راحتی قابل انجام خواهد بود.

۱۰. گزارش گیری

این امکان وجود دارد که تمام تماس های کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش هایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماس هاست، مفید می باشد.

 محدودیت‌های ویپ (VoIP)

تکنولوژی VoIP دارای محدودیت های مختص به خود است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. مهمترین مسئله در ارتباط کیفیت صدا است. در دنیای واقعی شرایط به گونه‌ای‌ است که تضمین کیفیت بالای تماس ها، کاری سخت و نیازمند درست کار کردن عوامل مختلف است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، تکنولوژی ویپ، ‌صوت را به داده دیجیتال تبدیل و پس از قرار دادن در بسته های اطلاعاتی آن ها را از طریق شبکه IP، ارسال می نماید. همانند سایر نوع‌های داده، بسته‌ های اطلاعاتی ممکن است با همان اولویتی که ارسال شده اند به مقصد نرسند. سیستم دریافت کننده قادر به بازسازی مجدد بسته های اطلاعاتی صرف نظر از اولویت دریافت آن ها می باشد.

ماهیت تبدیل صوت به صورت بلادرنگ است و این بدان معنی است که در صورتی که بسته های اطلاعاتی با اولویت ارسال در مقصد دریافت نشوند،‌ در زمان بازسازی مجدد داده (تبدیل داده دیجیتال به صوت) سکوت را شاهد خواهیم بود؛ برای غلبه بر این مشکل تمهیداتی از قبیل استفاده از پروتکل‌ های RTCP ارائه شده است که مسایلی از این دست پیش نخواهد آمد. فشرده سازی و برگرداندن داده به حالت اولیه، سربار پردازشی مختص به خود را خواهد داشت. علاوه بر این، فشرده سازی افت کیفیت صدا را به دنبال خواهد داشت.

سیستم‌ های مبتنی بر VoIP، در صورت قطع جریان برق آسیپ پذیر خواهند بود؛ البته برای این مشکل نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که یکی از ساده ترین های آن استفاده از UPS در مواقع قطع برق است تا امکان برقراری تماس همچنان وجود داشته باشد. اما در سیستم‌ های پیشین و سنتی در صورت قطع جریان برق امکان استفاده از تلفن‌ های قدیمی وجود خواهد داشت چراکه شرکت‌های مخابراتی، الکتریسیته را بر روی خطوط تلفن ارسال می‌نمایند. بدین ترتیب، حتی در صورت قطع جریان برق، تلفن معمولاً فعال و قابل استفاده خواهد بود چراکه برق تلفن از یک منبع دیگر تامین می‌گردد.

در انتها نمونه‌ هایی از ساختار سیستم‌ های مبتنی بر ویپ برای سازمان کوچک و ساختار VoIP برای سازمان بزرگتر آورده شده است.

برای پشتیبانی voip با ما در تماس باشید .

پشتیبانی شبکه

۲ بازديد

پشتیبانی شبکه را جدی بگیرید ! انتخاب نادرست = نابودی کسب وکار

پشتیبانی شبکه (network support) از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار میباشد. شرکت بهین ارتباط هوشمند تیلا در زمینه پشتیبانی شبکه میدان فردوسی با تکیه بر دانش و نیروی های تخصصی آماده ارائه خدمات مهندسی شبکه شرکت ها  و سازمان ها می باشد. اگر مدیر و یا صاحب یک کسب و کار هستید که چندین کامپیوتر در مجوعه شما وجود دارد و نیاز به تبادل اطلاعات و یا اشتراک گذاری منابع سخت افزاری دارید، قطعا به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید. ما در گروه مهندسی تیلاتل این نیاز را درک کرده و راه حل های مناسبی برای شما داریم

“پشتیبانی شبکه دغدغه مدیران”

در این مقاله با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب وکار شما نگهداری می شود. در این نوشتار به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته می شود. در انتها خواهید دانست مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط تیلابررسی خواهیم نمود.​

برای درک صحیح این مفهوم نیاز است ابتدا تعریفی کلی از شبکه کامپیوتری داشته باشیم.

به تعدادی کامپیوتر (حداقل ۲ و حداکثر بی نهایت) که به منظور اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری به یکدیگر متصل هستند، شبکه کامپیوتری گفته می گویند.حال با این تعریف، پشتیبانی شبکه به خدمات نگهداری شبکه به منظور حفظ پایداری و عملکرد مناسب آن گفته می شود.

پشتیبانی شبکه
تماس با ما
اگر صاحب یا مدیر یک کسب وکار هستید و با دغدغه های زیر مواجه هستید حتما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:

۱. آیا شبکه کامپیوتری شما پایدار نیست و با مشکل قطعی شبکه روبروست ؟(کارمندان به هنگام استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها با مشکل مواجه می شوند)

۲. آیا می خواهید پهنای باند خود را مدیریت کنید؟ (به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است)

۳. آیا اطلاعات به صورت جزیره ای نگهداری می شود؟ (هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد)

۴. آیا از سطح دسترسی به اطلاعات کارمندان خود نگرانید؟ (کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و می تواند به سازمان شما آسیب بزند)

۵. آیا نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروس ها و از بین رفتن اطلاعات خود هستید؟

۶. آیانیروهای شما دائماً در استفاده از نرم افزارهایی مثل اتوماسیون و حسابداری با مشکل مواجه هستند و عدم پیشرفت کار خود را به این دلیل می دانند؟

۷. آیا دائماً برای استفاده از پرینتر، اسکنر، فکس و سایر دستگاه های به اشتراک گذاشته شده با مشکل مواجه می شوید؟

۸. آیا شرکت پیمانکار فعلی به درستی پاسخگو نمی باشد؟

۹. آیا استراتژی برای آینده IT وجود ندارد؟

۱۰. آیا با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مشکل دارید و ازنظر فنی نمی توانید پاسخگو باشید؟

۱۱. آیا از امنیت شبکه سازمان خود اطمینان ندارید؟

ممکن است شما نیاز به تغییر مجوز فایل ها و یا پوشه های اصلی داشته باشید آیا مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

در مجموع می توان گفت که اگر در هر مجموعه و سازمانی که که بیش از یک سیستم کامپیوتری وجود دارد،نیاز به اشتراک گذاری دیتا می باشد در نتیجه استفاده از شبکه های کامپیوتری ضروری و الزامی است. افزون بر اینکه  اشتراک گذاری سخت افزارهای سازمانی مانند پرینتر ، اسکنر و …. از دلایل اصلی و مهم راه اندازی شبکه در  کسب و کارها میباشد. با فرض اینکه یک سیستم کامپیوتری به تنهایی می تواند مفید باشد، چندین رایانه به صورت شبکه، کارایی  بیشتر و بهینه تری خواهند داشت. میتوان نتیجه گرفت که صرفه جویی در منابع و تجمیع و کنترل اطلاعات از اهداف اصلی راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان ها و کسب و کارها محسوب می شود.

پشتیبانی شبکه

برای پاسخ به سوالات خود در حوزه پشتیبانی شبکه می توانید اینجا کلیک کنید.

پرواضح است که بااهمیت روزافزون استفاده از کامپیوترها و لزوم حفظ اطلاعات، خدمات پشتیبانی شبکه از ضروریات هر سازمانی است. برای درک اهمیت این موضوع کافی است با یک محاسبه ضرر و زیان مجموعه خود از خرابی و یا عدم کار آیی مناسب شبکه کامپیوتری خود را در چند ساعت محاسبه نمایید. موارد ذکرشده در بالا تنها بخشی از دغدغه های سران سازمان ها در ارتباط با نگهداری شبکه است. هدف از برون سپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینه سازی عملکرد یک سازمان است. شما با انتخاب یک شرکت حرفه ای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهره وری مجموعه خود دیگر دغدغه ای در این رابطه نخواهید داشت.

چرا خدمات مناسب پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه است؟

۱. آیا هزینه یک ساعت در دسترس نبودن شبکه در سازمان خود را محاسبه کرده اید؟

۲. آیا می دانید یکی از مهم ترین دارایی های هر سازمان اطلاعات و دیتای آن مجموعه است؟

۳. چقدر نگران دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خود هستید؟

۴. آیا میدانید در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت ها توسط باج افزارها از بین رفته است؟

۵. آیا فکری برای پشتیبان گیری از اطلاعات مجموعه خودکرده اید؟

۶. اگر اطلاعات شما توسط یک کارمند ناراضی با آلوده شدن دستگاه ها از دست برود راهکار جایگزین دارید؟

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از ده ها موردی است که به ما یادآوری می کند، نگهداری و پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه ای است که سهل انگاری در آن می تواند زیان های سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 هرچند تمامی این دغدغه ها با یک راه حل منطقی قابل حل است!!! انتخاب شرکت مناسب پشتیبان شبکه با پشتیبانی شبکه بدون دغدغه به توسعه کسب وکارتان بپردازید.

اگر به موقع تصمیمی جدی برای سپردن شبکه خود به یک شرکت معتبر و باسابقه نگیرید ممکن است سرمایه زیادی (اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار) از شما دچار ضرر و زیان شود.

چرا از نیروی خود برای پشتیبانی شبکه استفاده نکنیم؟

این سؤالی که در ذهن مدیران مطرح است. دلایل مختلف و قانع کننده ای برای این سؤال مطرح است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نیرویی با تخصص های مختلف نیاز داریم ؛ با توجه به گستردگی خدمات شبکه نگهداری شبکه و وجود تخصص های مختلف مانند میکروتیک، مایکروسافت، ویپ، دوربین مداربسته و… در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد کاری بسیار سخت است. معمولاً افراد بسیار کمی که همه این تخصص ها رادارند ترجیح می دهند به صورت آزاد کار کنند.

حقوق بالا: برفرض یافتن چنین نیرویی او حتماً درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که به احتمال زیاد از مبلغ قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. لذا استخدام چنین نیرویی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وابستگی سازمان به یک نفر: شاید مهم تر از موارد ۱ و ۲ این موضوع باشد که شرکت شما با استخدام یک نیروی متخصص به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد چیده است. فرض کنید براثر یک اختلاف مانند اضافه کار که شما با آن موافقت نکرده اید، کارشناس IT اقدام به ترک ناگهانی و یا بدتر از آن اخلال در دستگاه ها و اطلاعات شما نماید.

در این شرایط شما مجبور هستید با تمام شرایط نیرو کنار آمده و هر امتیازی که نیاز است به او بدهید. درحالی که شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابل پیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما مراقبت و حفاظت نماید.

* حالا که با اهمیت شبکه و لزوم برون سپاری آن آشنا شدیم سؤال مهم این است که یک شرکت پشتیبانی در زمینه نگهداری شبکه باید چه صلاحیت هایی داشته باشد؟

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP

۱ بازديد

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP : همانطور که می دانید در صورتی که بخواهید در سیستم ویپ خود کاربر جدیدی را اضافه کنید باید ابتدا برای آن یک extension تعریف کنید تا در صورت تماس تلفن این کاربر شروع به زنگ زدن کند.

برای تعریف extension در voip در سرور الستیکس ابتدا باید وارد سرور شوید و به تب applications رفته و extensions را انتخاب کنید. در این شما به راحتی می توانید یک داخلی برای کاربر جدید تعرف کنید.

حال باید وارد تلفن گرند استریم شوید که این کار را با وارد کردن آدرس IP گردند استریم در ادرس بار مرورگر خود انجام خواهید داد. سپس باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

 

ابتدا تب account را انتخاب کنید و موارد زیر را وارد کنید:

ACCOUNT NAME  داخلی موردنظر

SIP USER ID  داخلی موردنظر

AUTHENTICATE ID  داخلی موردنظر

NAME  داخلی موردنظر

SIP SERVER  PBX آدرس

 

با انجام این تنظیمات داخلی شما متصل خواهد شد و کاربر جدید می تواند از تلفن خود استفاده کند.

User Extension چیست؟
شماره extension است که متعلق به کاربر می باشد، هنگامی که ذخیره شد، تغییر نمیکند. بهتر است از اکستنشن های ۳ یا ۴ عددی استفاده کنید.

Display Name چیست؟
این نامی است که با این اکستنشن استفاده می شود و میتواند هر زمان ویرایش شود. در حقیقت این نام، Caller ID Name میباشد. فقط نام را در این فیلد بنویسید و از قرار دادن شماره پرهیز کنید.

CID Num Alias چیست؟
اگر با شماره اکستنشن متفاوت باشد، شماره CID برای تماس های داخلی استفاده می شود. این فیلد برای پنهان کردن کاربر اصلی که تماس گرفته است به کار میرود. مثالی از این مورد، تیم پشتیبانی است که میخواهند شماره داخلی آن ها به صورت یک شماره پشتیبانی عمومی (مثل صف یا یک ringgroup) نشان داده شود. که هیچ تاثیری رو تماس های خروجی نخواهد داشت.

SIP Alias چیست؟
اگر میخواهید تماس sip مستقیم کاربران داخلی یا تماس های ناشناس را پشتیبانی کنید، میتوانید یک نام در نظر بگیرید که علاوه بر ورود شماره تماس، به آن نام نیز نیاز است.

Outbound CID چیست؟
هنگامی که به یک ترانک تماس میگیرید، بجای CallerID نوشته میشود. هر مقداری که اینجا قرار می دهید، به جای مجموعه outbound callerID در ماژول ترانک قرار میگیرد.

در این مقاله می توانید چگونگی نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP را یاد بگیرید .

مزایا و معایب فناوری voip نسبت به سیستم های قدیمی تلفن

۳ بازديد
در سیستم های قدیمی مخابرایت انتقال مکالمات به صورت زیر بود که مداری بین دو طرف مکالمه کننده برقرار و تا پایان مکالمه وجود داشت.اما در سیستم های VOIP هیچ گونه مداری موجود نیست و پیام های صوتی به صورت دیتا در آمده و بر روی شبکه ارسال خواهند شد و زمانی که به مقصد رسیدند بسته دیتا فرستاده شده باز می شود و مکالمات بازسازی می شوند و توسط مکالمه کننده شنیده خواهند شد. بنابراین فناوری ویپ دارای مزایای زیادی نسبت به سیستم های سنتی می باشند که این مزایا عبارتند از:  ارزانتر شدن هزینه سرویس ها گرانتر بودن تلفنه های ویپ نسبت به تلفنهای آنالوگ  کوچکتر، ساده تر و بسیار ارزانتر بود سرورهای ویپ نسبت به  سانترالهای تلفن آنالوگ آسانتر بودن پیاده سازی شبکه های دیتا (شامل روتر ها و سوئیچها) برای سرویس ویپ نسبت به شبکه های مخابراتی پایداریبیشتر و خرابی کمتر  شبکه های دیتا نسبت به شبکه های مخابراتی مبتنی بر سوئیچ های مداری سازگاری بیشتر فناوری ویپ سازگاری با سیستم های کامپیوتری    ویپ و سرویس های سنتی تلفنی اما یکی از عیبهای فناوری ویپ این است که در صورت قطع برق  دسترسی شما به تلفن از دست خواهد رفت  و خدمات ویپی وجود نخواهد داشت در صورتی که در سامانه تلفن معمولی با قطعی برق همچنان شما به تلفن دسترسی خواهید داشت. بنابراین در صورتی که بخواهید این عیب را برطرف کنید نیازمند یک منبع تغذیه خواهید بود. بایستی بدانید که بسیاری از پذیرندگان اولیه ویپ کاربران سایر خدمات تلفنی مانند PBX و تلفن های بی سیم بوده که با  برق تغذیه می شوند و توسط شرکت های مخابراتی نیز پشتیبانی نخواهند شد. برای پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل تماس بگیرید .