پشتيباني voip

نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip

پشتیبانی شبکه را جدی بگیرید

۳ بازديد

پشتیبانی شبکه را جدی بگیرید ! انتخاب نادرست = نابودی کسب وکار

پشتیبانی شبکه (network support) از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار میباشد. شرکت بهین ارتباط هوشمند تیلا در زمینه پشتیبانی شبکه میدان فردوسی با تکیه بر دانش و نیروی های تخصصی آماده ارائه خدمات مهندسی شبکه شرکت ها  و سازمان ها می باشد. اگر مدیر و یا صاحب یک کسب و کار هستید که چندین کامپیوتر در مجوعه شما وجود دارد و نیاز به تبادل اطلاعات و یا اشتراک گذاری منابع سخت افزاری دارید، قطعا به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید. ما در گروه مهندسی تیلاتل این نیاز را درک کرده و راه حل های مناسبی برای شما داریم

“پشتیبانی شبکه دغدغه مدیران”

در این مقاله با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب وکار شما نگهداری می شود. در این نوشتار به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته می شود. در انتها خواهید دانست مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط تیلابررسی خواهیم نمود.​

برای درک صحیح این مفهوم نیاز است ابتدا تعریفی کلی از شبکه کامپیوتری داشته باشیم.

به تعدادی کامپیوتر (حداقل ۲ و حداکثر بی نهایت) که به منظور اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری به یکدیگر متصل هستند، شبکه کامپیوتری گفته می گویند.حال با این تعریف، پشتیبانی شبکه به خدمات نگهداری شبکه به منظور حفظ پایداری و عملکرد مناسب آن گفته می شود.

پشتیبانی شبکه
تماس با ما
اگر صاحب یا مدیر یک کسب وکار هستید و با دغدغه های زیر مواجه هستید حتما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:

۱. آیا شبکه کامپیوتری شما پایدار نیست و با مشکل قطعی شبکه روبروست ؟(کارمندان به هنگام استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها با مشکل مواجه می شوند)

۲. آیا می خواهید پهنای باند خود را مدیریت کنید؟ (به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است)

۳. آیا اطلاعات به صورت جزیره ای نگهداری می شود؟ (هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد)

۴. آیا از سطح دسترسی به اطلاعات کارمندان خود نگرانید؟ (کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و می تواند به سازمان شما آسیب بزند)

۵. آیا نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروس ها و از بین رفتن اطلاعات خود هستید؟

۶. آیانیروهای شما دائماً در استفاده از نرم افزارهایی مثل اتوماسیون و حسابداری با مشکل مواجه هستند و عدم پیشرفت کار خود را به این دلیل می دانند؟

۷. آیا دائماً برای استفاده از پرینتر، اسکنر، فکس و سایر دستگاه های به اشتراک گذاشته شده با مشکل مواجه می شوید؟

۸. آیا شرکت پیمانکار فعلی به درستی پاسخگو نمی باشد؟

۹. آیا استراتژی برای آینده IT وجود ندارد؟

۱۰. آیا با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مشکل دارید و ازنظر فنی نمی توانید پاسخگو باشید؟

۱۱. آیا از امنیت شبکه سازمان خود اطمینان ندارید؟

ممکن است شما نیاز به تغییر مجوز فایل ها و یا پوشه های اصلی داشته باشید آیا مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

در مجموع می توان گفت که اگر در هر مجموعه و سازمانی که که بیش از یک سیستم کامپیوتری وجود دارد،نیاز به اشتراک گذاری دیتا می باشد در نتیجه استفاده از شبکه های کامپیوتری ضروری و الزامی است. افزون بر اینکه  اشتراک گذاری سخت افزارهای سازمانی مانند پرینتر ، اسکنر و …. از دلایل اصلی و مهم راه اندازی شبکه در  کسب و کارها میباشد. با فرض اینکه یک سیستم کامپیوتری به تنهایی می تواند مفید باشد، چندین رایانه به صورت شبکه، کارایی  بیشتر و بهینه تری خواهند داشت. میتوان نتیجه گرفت که صرفه جویی در منابع و تجمیع و کنترل اطلاعات از اهداف اصلی راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان ها و کسب و کارها محسوب می شود.

پشتیبانی شبکه

برای پاسخ به سوالات خود در حوزه پشتیبانی شبکه می توانید اینجا کلیک کنید.

پرواضح است که بااهمیت روزافزون استفاده از کامپیوترها و لزوم حفظ اطلاعات، خدمات پشتیبانی شبکه از ضروریات هر سازمانی است. برای درک اهمیت این موضوع کافی است با یک محاسبه ضرر و زیان مجموعه خود از خرابی و یا عدم کار آیی مناسب شبکه کامپیوتری خود را در چند ساعت محاسبه نمایید. موارد ذکرشده در بالا تنها بخشی از دغدغه های سران سازمان ها در ارتباط با نگهداری شبکه است. هدف از برون سپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینه سازی عملکرد یک سازمان است. شما با انتخاب یک شرکت حرفه ای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهره وری مجموعه خود دیگر دغدغه ای در این رابطه نخواهید داشت.

چرا خدمات مناسب پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه است؟

۱. آیا هزینه یک ساعت در دسترس نبودن شبکه در سازمان خود را محاسبه کرده اید؟

۲. آیا می دانید یکی از مهم ترین دارایی های هر سازمان اطلاعات و دیتای آن مجموعه است؟

۳. چقدر نگران دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خود هستید؟

۴. آیا میدانید در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت ها توسط باج افزارها از بین رفته است؟

۵. آیا فکری برای پشتیبان گیری از اطلاعات مجموعه خودکرده اید؟

۶. اگر اطلاعات شما توسط یک کارمند ناراضی با آلوده شدن دستگاه ها از دست برود راهکار جایگزین دارید؟

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از ده ها موردی است که به ما یادآوری می کند، نگهداری و پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه ای است که سهل انگاری در آن می تواند زیان های سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 هرچند تمامی این دغدغه ها با یک راه حل منطقی قابل حل است!!! انتخاب شرکت مناسب پشتیبان شبکه با پشتیبانی شبکه تیلاتل بدون دغدغه به توسعه کسب وکارتان بپردازید.

اگر به موقع تصمیمی جدی برای سپردن شبکه خود به یک شرکت معتبر و باسابقه نگیرید ممکن است سرمایه زیادی (اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار) از شما دچار ضرر و زیان شود.

چرا از نیروی خود برای پشتیبانی شبکه استفاده نکنیم؟

این سؤالی که در ذهن مدیران مطرح است. دلایل مختلف و قانع کننده ای برای این سؤال مطرح است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نیرویی با تخصص های مختلف نیاز داریم ؛ با توجه به گستردگی خدمات شبکه نگهداری شبکه و وجود تخصص های مختلف مانند میکروتیک، مایکروسافت، ویپ، دوربین مداربسته و… در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد کاری بسیار سخت است. معمولاً افراد بسیار کمی که همه این تخصص ها رادارند ترجیح می دهند به صورت آزاد کار کنند.

حقوق بالا: برفرض یافتن چنین نیرویی او حتماً درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که به احتمال زیاد از مبلغ قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. لذا استخدام چنین نیرویی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وابستگی سازمان به یک نفر: شاید مهم تر از موارد ۱ و ۲ این موضوع باشد که شرکت شما با استخدام یک نیروی متخصص به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد چیده است. فرض کنید براثر یک اختلاف مانند اضافه کار که شما با آن موافقت نکرده اید، کارشناس IT اقدام به ترک ناگهانی و یا بدتر از آن اخلال در دستگاه ها و اطلاعات شما نماید.

در این شرایط شما مجبور هستید با تمام شرایط نیرو کنار آمده و هر امتیازی که نیاز است به او بدهید. درحالی که شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابل پیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما مراقبت و حفاظت نماید.

* حالا که با اهمیت شبکه و لزوم برون سپاری آن آشنا شدیم سؤال مهم این است که یک شرکت پشتیبانی در زمینه نگهداری شبکه باید چه صلاحیت هایی داشته باشد؟

معرفی ویپ

۲ بازديد

معرفی ویپ به طور خلاصه، VoIP یا Voice Over IP، تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد.

تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن (PSTN) امکان پذیر بود. همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور هزینه ی بسیاری به دنبال داشت؛ اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده‌ایم؛ گسترش رایانه‌ های شخصی، فناوری‌ های جدید ارتباطی همچون تلفن های سلولی و بالاخره شبکه گسترده اینترنت.

نسل جدید ارتباطات از طریق چت و پست الکترونیکی برقرار شد و تجارت در سایه ی وب تولدی دوباره یافت. حال ما شاهد انقلابی واقعی در جهان ارتباطات هستیم. افراد با استفاده از رایانه شخصی یا تلفن همراه و اینترنت به امور کاری خویش می پردازند و یا بیشتر اوقات فراغت خود را در این دنیای بی کران سپری می‌کنند. تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و مستندات) را به راحتی انجام می‌ دهند و با استفاده از نرم افزارهای کاربردی از طریق اینترنت به گفتگو با یکدیگر می‌پردازند. تمامی این مسایل، امروزه در سایه یک تکنولوژی انجام می شود که گسترش روز افزونش تمامی ارتباطات را تحت الشعاع قرار داده و آن تکنولوژی VoIP است.

ویپ VoIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

صوت یا صدای انسان سیگنالی آنالوگ است. بنابراین در مبدأ از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده می شود. با توجه به اینکه صوت می‌ بایست جهت انتقال از طریق شبکه IP به بسته‌ هایی از جنس دیتا تبدیل شوند، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید انجام پذیرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، کدک‌ ها نقش مهمی ایفا می‌کنند

در طرف مقابل پس از دریافت، عمل عکس انجام خواهد پذیرفت. سیگنال دیجیتال که از طریق شبکه IP انتقال یافته، در مقصد و توسط یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شود.

سیگنال دیجیتال بسیار ساده‌تر قابل کنترل است. فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل آن به فرمتی مناسب و مقاوم در برابر نویز از مواردی است که کنترل آن ها در حالت دیجیتال ساده تر انجام می پذیرد.

روند انتقال دیتا در شبکه ویپ

ارزان بودن به کارگیری شبکه ی داده جهت انتقال صوت، استفاده بهینه از پهنای باند، توانایی ارسال با نرخ بیت های مختلف، امکان انتخاب کیفیت مکالمه و در نتیجه تعیین میزان هزینه از طرف کاربر و اضافه نمودن سرویس های جدید از مزایای این تکنولوژی می باشند. این تکنولوژی همراه با مزایای بسیاری که ارائه می دهد، با توجه به ماهیت شبکه های IP، ریسک های امنیتی نیز در پی دارد و به کارگیری آن نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی انجام شود. در ادامه به شرح مزایای این تکنولوژی پرکاربرد می پردازیم.

 مزایای ویپ (VoIP)

 از نقطه نظرهای متفاوتی می توان به بررسی مزایای این تکنولوژی پرداخت که بالطبع کاهش هزینه های جاری، از جمله جذاب ترین ویژگی های این تکنولوژی است که برخی از دلایل این امر عبارتند از:

۱. بی نیازی از سیم کشی مجزا

این تکنولوژی از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده می کند که هزینه ی کابل کشی مجزا را از میان می برد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.

۲. کنفرانس‌های صوتی و تصویری

سازمان هایی که برای انجام امور خود از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP استفاده می‌ نمایند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت های کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) جلوگیری می کنند.

۳. ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی

همان طور که می دانید امروزه استفاده از نرم افزارهای تلفنی (SoftPhone) در سازمان‌ها و حتی سیستم های خانگی به صورت روزافزون در حال گسترش می باشد. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone به شمار میرود که تنها نیاز به Handset دارد. لذا بدین صورت می توانید از هزینه های موجود بکاهید.

۴. تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا

کاربران این سیستم از طریق اینترنت قادر به تماس با سازمان مورد نظر خود می‌باشند. این ویژگی برای کارکنانی که خارج از محیط دفتر هستند، علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس های تلفنی نیز می شود.

۵. گسترش آسان

گسترش و افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام پذیر است و برخلاف سیستم های پیشین نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.

۶. مدیریت متمرکز و آسان

مراکز تلفن مبتنی بر VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می‌تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری نماید. همچنین از دیگر مزیت های ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
  • کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
  • امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل استفاده از استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روش‌های پیاده سازی)
  • پویایی و پیشرفت روز افزون شبکه های ویپ
  • قابلیت برنامه نویسی راحت تر و توسعه و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های مختلف
  • پشتیبانی از کلیه امکانات مخابراتی کنونی و حتی ارایه خدمات جدید، با هزینه‌ی بسیار پایین و سهولت اجرایی بالا

امکانات ویپ (VoIP)

برخی امکانات این سیستم جدید به شرح زیر می‌باشد:

۱. امکان ارائه شماره تلفن های داخلی به تعداد بالا

با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، می توانید تعداد مختلف داخلی ها را داشته باشید.

۲. امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)

با استفاده از این سرویس، در صورت عدم امکان پاسخگویی کاربر، می توان برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی نیز امکان پذیر خواهد بود.

۳. ضبط مکالمات

این امکان وجود دارد که تمامی مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت می‌گیرد، ضبط شده و در سیستم شما ذخیره گردند.

۴. تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)

با نصب تلفن‌های نرم افزاری امکان دسترسی به داخلی‌های کاربران از طریق کامپیوتر فراهم می‌باشد. با استفاده از این ویژگی کاربرانی که خارج از محیط سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را همچنان خواهند داشت. همچنین این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.

۵. فکس یا Fax to Email

با استفاده از این ویژگی، قابلیت ارسال فکس های دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از طرف دیگر ذخیره شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می برد.

۶. VoiceMail to Fax

همانطور که قبلا نیز اشاره شده، این امکان نیز یکی دیگر از قابلیت هایی است که تکنولوژی VoIP در اختیار می گذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکه ای جهت فرستادن پیام های صوتی به ایمیل می باشد.

۷. Interactive Voice Response

این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم می کند تا برای اتصال به بخش مورد نظر شماره همان بخش را طبق پیامی که پخش می شود وارد کند. برای مثال در هنگام تماس با سازمانی که دارای بخش هایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و… است، ابتدا پیامی برای مخاطب پخش می شود که برای ارتباط با هر بخش شماره ای اعلام می‌شود. سپس کاربر با انتخاب شماره‌ها به بخش مورد نظرش هدایت می شود.

۸. صف انتظار

با استفاده از این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماس های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در صف قرار داده می شوند تا به هنگام آزاد شدن شماره شما، تماس برقرار شود.

۹. تنظیم ساعات اداری

این ویژگی هم یکی از موارد کاربردی در پیاده سازی سیستم های تلفنی سازمان ها به شمار میرود که در سیستم های مبتنی بر VoIP به راحتی قابل انجام خواهد بود.

۱۰. گزارش گیری

این امکان وجود دارد که تمام تماس های کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش هایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماس هاست، مفید می باشد.

 محدودیت‌های ویپ (VoIP)

تکنولوژی VoIP دارای محدودیت های مختص به خود است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. مهمترین مسئله در ارتباط کیفیت صدا است. در دنیای واقعی شرایط به گونه‌ای‌ است که تضمین کیفیت بالای تماس ها، کاری سخت و نیازمند درست کار کردن عوامل مختلف است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، تکنولوژی ویپ، ‌صوت را به داده دیجیتال تبدیل و پس از قرار دادن در بسته های اطلاعاتی آن ها را از طریق شبکه IP، ارسال می نماید. همانند سایر نوع‌های داده، بسته‌ های اطلاعاتی ممکن است با همان اولویتی که ارسال شده اند به مقصد نرسند. سیستم دریافت کننده قادر به بازسازی مجدد بسته های اطلاعاتی صرف نظر از اولویت دریافت آن ها می باشد.

ماهیت تبدیل صوت به صورت بلادرنگ است و این بدان معنی است که در صورتی که بسته های اطلاعاتی با اولویت ارسال در مقصد دریافت نشوند،‌ در زمان بازسازی مجدد داده (تبدیل داده دیجیتال به صوت) سکوت را شاهد خواهیم بود؛ برای غلبه بر این مشکل تمهیداتی از قبیل استفاده از پروتکل‌ های RTCP ارائه شده است که مسایلی از این دست پیش نخواهد آمد. فشرده سازی و برگرداندن داده به حالت اولیه، سربار پردازشی مختص به خود را خواهد داشت. علاوه بر این، فشرده سازی افت کیفیت صدا را به دنبال خواهد داشت.

سیستم‌ های مبتنی بر VoIP، در صورت قطع جریان برق آسیپ پذیر خواهند بود؛ البته برای این مشکل نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که یکی از ساده ترین های آن استفاده از UPS در مواقع قطع برق است تا امکان برقراری تماس همچنان وجود داشته باشد. اما در سیستم‌ های پیشین و سنتی در صورت قطع جریان برق امکان استفاده از تلفن‌ های قدیمی وجود خواهد داشت چراکه شرکت‌های مخابراتی، الکتریسیته را بر روی خطوط تلفن ارسال می‌نمایند. بدین ترتیب، حتی در صورت قطع جریان برق، تلفن معمولاً فعال و قابل استفاده خواهد بود چراکه برق تلفن از یک منبع دیگر تامین می‌گردد.

در انتها نمونه‌ هایی از ساختار سیستم‌ های مبتنی بر ویپ برای سازمان کوچک و ساختار VoIP برای سازمان بزرگتر آورده شده است.

برای پشتیبانی voip با ما در تماس باشید .

پشتیبانی شبکه

۲ بازديد

پشتیبانی شبکه را جدی بگیرید ! انتخاب نادرست = نابودی کسب وکار

پشتیبانی شبکه (network support) از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار میباشد. شرکت بهین ارتباط هوشمند تیلا در زمینه پشتیبانی شبکه میدان فردوسی با تکیه بر دانش و نیروی های تخصصی آماده ارائه خدمات مهندسی شبکه شرکت ها  و سازمان ها می باشد. اگر مدیر و یا صاحب یک کسب و کار هستید که چندین کامپیوتر در مجوعه شما وجود دارد و نیاز به تبادل اطلاعات و یا اشتراک گذاری منابع سخت افزاری دارید، قطعا به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید. ما در گروه مهندسی تیلاتل این نیاز را درک کرده و راه حل های مناسبی برای شما داریم

“پشتیبانی شبکه دغدغه مدیران”

در این مقاله با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب وکار شما نگهداری می شود. در این نوشتار به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته می شود. در انتها خواهید دانست مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط تیلابررسی خواهیم نمود.​

برای درک صحیح این مفهوم نیاز است ابتدا تعریفی کلی از شبکه کامپیوتری داشته باشیم.

به تعدادی کامپیوتر (حداقل ۲ و حداکثر بی نهایت) که به منظور اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری به یکدیگر متصل هستند، شبکه کامپیوتری گفته می گویند.حال با این تعریف، پشتیبانی شبکه به خدمات نگهداری شبکه به منظور حفظ پایداری و عملکرد مناسب آن گفته می شود.

پشتیبانی شبکه
تماس با ما
اگر صاحب یا مدیر یک کسب وکار هستید و با دغدغه های زیر مواجه هستید حتما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:

۱. آیا شبکه کامپیوتری شما پایدار نیست و با مشکل قطعی شبکه روبروست ؟(کارمندان به هنگام استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها با مشکل مواجه می شوند)

۲. آیا می خواهید پهنای باند خود را مدیریت کنید؟ (به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است)

۳. آیا اطلاعات به صورت جزیره ای نگهداری می شود؟ (هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد)

۴. آیا از سطح دسترسی به اطلاعات کارمندان خود نگرانید؟ (کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و می تواند به سازمان شما آسیب بزند)

۵. آیا نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروس ها و از بین رفتن اطلاعات خود هستید؟

۶. آیانیروهای شما دائماً در استفاده از نرم افزارهایی مثل اتوماسیون و حسابداری با مشکل مواجه هستند و عدم پیشرفت کار خود را به این دلیل می دانند؟

۷. آیا دائماً برای استفاده از پرینتر، اسکنر، فکس و سایر دستگاه های به اشتراک گذاشته شده با مشکل مواجه می شوید؟

۸. آیا شرکت پیمانکار فعلی به درستی پاسخگو نمی باشد؟

۹. آیا استراتژی برای آینده IT وجود ندارد؟

۱۰. آیا با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مشکل دارید و ازنظر فنی نمی توانید پاسخگو باشید؟

۱۱. آیا از امنیت شبکه سازمان خود اطمینان ندارید؟

ممکن است شما نیاز به تغییر مجوز فایل ها و یا پوشه های اصلی داشته باشید آیا مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

در مجموع می توان گفت که اگر در هر مجموعه و سازمانی که که بیش از یک سیستم کامپیوتری وجود دارد،نیاز به اشتراک گذاری دیتا می باشد در نتیجه استفاده از شبکه های کامپیوتری ضروری و الزامی است. افزون بر اینکه  اشتراک گذاری سخت افزارهای سازمانی مانند پرینتر ، اسکنر و …. از دلایل اصلی و مهم راه اندازی شبکه در  کسب و کارها میباشد. با فرض اینکه یک سیستم کامپیوتری به تنهایی می تواند مفید باشد، چندین رایانه به صورت شبکه، کارایی  بیشتر و بهینه تری خواهند داشت. میتوان نتیجه گرفت که صرفه جویی در منابع و تجمیع و کنترل اطلاعات از اهداف اصلی راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان ها و کسب و کارها محسوب می شود.

پشتیبانی شبکه

برای پاسخ به سوالات خود در حوزه پشتیبانی شبکه می توانید اینجا کلیک کنید.

پرواضح است که بااهمیت روزافزون استفاده از کامپیوترها و لزوم حفظ اطلاعات، خدمات پشتیبانی شبکه از ضروریات هر سازمانی است. برای درک اهمیت این موضوع کافی است با یک محاسبه ضرر و زیان مجموعه خود از خرابی و یا عدم کار آیی مناسب شبکه کامپیوتری خود را در چند ساعت محاسبه نمایید. موارد ذکرشده در بالا تنها بخشی از دغدغه های سران سازمان ها در ارتباط با نگهداری شبکه است. هدف از برون سپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینه سازی عملکرد یک سازمان است. شما با انتخاب یک شرکت حرفه ای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهره وری مجموعه خود دیگر دغدغه ای در این رابطه نخواهید داشت.

چرا خدمات مناسب پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه است؟

۱. آیا هزینه یک ساعت در دسترس نبودن شبکه در سازمان خود را محاسبه کرده اید؟

۲. آیا می دانید یکی از مهم ترین دارایی های هر سازمان اطلاعات و دیتای آن مجموعه است؟

۳. چقدر نگران دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خود هستید؟

۴. آیا میدانید در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت ها توسط باج افزارها از بین رفته است؟

۵. آیا فکری برای پشتیبان گیری از اطلاعات مجموعه خودکرده اید؟

۶. اگر اطلاعات شما توسط یک کارمند ناراضی با آلوده شدن دستگاه ها از دست برود راهکار جایگزین دارید؟

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از ده ها موردی است که به ما یادآوری می کند، نگهداری و پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه ای است که سهل انگاری در آن می تواند زیان های سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 هرچند تمامی این دغدغه ها با یک راه حل منطقی قابل حل است!!! انتخاب شرکت مناسب پشتیبان شبکه با پشتیبانی شبکه بدون دغدغه به توسعه کسب وکارتان بپردازید.

اگر به موقع تصمیمی جدی برای سپردن شبکه خود به یک شرکت معتبر و باسابقه نگیرید ممکن است سرمایه زیادی (اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار) از شما دچار ضرر و زیان شود.

چرا از نیروی خود برای پشتیبانی شبکه استفاده نکنیم؟

این سؤالی که در ذهن مدیران مطرح است. دلایل مختلف و قانع کننده ای برای این سؤال مطرح است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نیرویی با تخصص های مختلف نیاز داریم ؛ با توجه به گستردگی خدمات شبکه نگهداری شبکه و وجود تخصص های مختلف مانند میکروتیک، مایکروسافت، ویپ، دوربین مداربسته و… در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد کاری بسیار سخت است. معمولاً افراد بسیار کمی که همه این تخصص ها رادارند ترجیح می دهند به صورت آزاد کار کنند.

حقوق بالا: برفرض یافتن چنین نیرویی او حتماً درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که به احتمال زیاد از مبلغ قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. لذا استخدام چنین نیرویی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وابستگی سازمان به یک نفر: شاید مهم تر از موارد ۱ و ۲ این موضوع باشد که شرکت شما با استخدام یک نیروی متخصص به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد چیده است. فرض کنید براثر یک اختلاف مانند اضافه کار که شما با آن موافقت نکرده اید، کارشناس IT اقدام به ترک ناگهانی و یا بدتر از آن اخلال در دستگاه ها و اطلاعات شما نماید.

در این شرایط شما مجبور هستید با تمام شرایط نیرو کنار آمده و هر امتیازی که نیاز است به او بدهید. درحالی که شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابل پیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما مراقبت و حفاظت نماید.

* حالا که با اهمیت شبکه و لزوم برون سپاری آن آشنا شدیم سؤال مهم این است که یک شرکت پشتیبانی در زمینه نگهداری شبکه باید چه صلاحیت هایی داشته باشد؟

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP

۱ بازديد

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP : همانطور که می دانید در صورتی که بخواهید در سیستم ویپ خود کاربر جدیدی را اضافه کنید باید ابتدا برای آن یک extension تعریف کنید تا در صورت تماس تلفن این کاربر شروع به زنگ زدن کند.

برای تعریف extension در voip در سرور الستیکس ابتدا باید وارد سرور شوید و به تب applications رفته و extensions را انتخاب کنید. در این شما به راحتی می توانید یک داخلی برای کاربر جدید تعرف کنید.

حال باید وارد تلفن گرند استریم شوید که این کار را با وارد کردن آدرس IP گردند استریم در ادرس بار مرورگر خود انجام خواهید داد. سپس باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

 

ابتدا تب account را انتخاب کنید و موارد زیر را وارد کنید:

ACCOUNT NAME  داخلی موردنظر

SIP USER ID  داخلی موردنظر

AUTHENTICATE ID  داخلی موردنظر

NAME  داخلی موردنظر

SIP SERVER  PBX آدرس

 

با انجام این تنظیمات داخلی شما متصل خواهد شد و کاربر جدید می تواند از تلفن خود استفاده کند.

User Extension چیست؟
شماره extension است که متعلق به کاربر می باشد، هنگامی که ذخیره شد، تغییر نمیکند. بهتر است از اکستنشن های ۳ یا ۴ عددی استفاده کنید.

Display Name چیست؟
این نامی است که با این اکستنشن استفاده می شود و میتواند هر زمان ویرایش شود. در حقیقت این نام، Caller ID Name میباشد. فقط نام را در این فیلد بنویسید و از قرار دادن شماره پرهیز کنید.

CID Num Alias چیست؟
اگر با شماره اکستنشن متفاوت باشد، شماره CID برای تماس های داخلی استفاده می شود. این فیلد برای پنهان کردن کاربر اصلی که تماس گرفته است به کار میرود. مثالی از این مورد، تیم پشتیبانی است که میخواهند شماره داخلی آن ها به صورت یک شماره پشتیبانی عمومی (مثل صف یا یک ringgroup) نشان داده شود. که هیچ تاثیری رو تماس های خروجی نخواهد داشت.

SIP Alias چیست؟
اگر میخواهید تماس sip مستقیم کاربران داخلی یا تماس های ناشناس را پشتیبانی کنید، میتوانید یک نام در نظر بگیرید که علاوه بر ورود شماره تماس، به آن نام نیز نیاز است.

Outbound CID چیست؟
هنگامی که به یک ترانک تماس میگیرید، بجای CallerID نوشته میشود. هر مقداری که اینجا قرار می دهید، به جای مجموعه outbound callerID در ماژول ترانک قرار میگیرد.

در این مقاله می توانید چگونگی نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP را یاد بگیرید .

مزایا و معایب فناوری voip نسبت به سیستم های قدیمی تلفن

۳ بازديد
در سیستم های قدیمی مخابرایت انتقال مکالمات به صورت زیر بود که مداری بین دو طرف مکالمه کننده برقرار و تا پایان مکالمه وجود داشت.اما در سیستم های VOIP هیچ گونه مداری موجود نیست و پیام های صوتی به صورت دیتا در آمده و بر روی شبکه ارسال خواهند شد و زمانی که به مقصد رسیدند بسته دیتا فرستاده شده باز می شود و مکالمات بازسازی می شوند و توسط مکالمه کننده شنیده خواهند شد. بنابراین فناوری ویپ دارای مزایای زیادی نسبت به سیستم های سنتی می باشند که این مزایا عبارتند از:  ارزانتر شدن هزینه سرویس ها گرانتر بودن تلفنه های ویپ نسبت به تلفنهای آنالوگ  کوچکتر، ساده تر و بسیار ارزانتر بود سرورهای ویپ نسبت به  سانترالهای تلفن آنالوگ آسانتر بودن پیاده سازی شبکه های دیتا (شامل روتر ها و سوئیچها) برای سرویس ویپ نسبت به شبکه های مخابراتی پایداریبیشتر و خرابی کمتر  شبکه های دیتا نسبت به شبکه های مخابراتی مبتنی بر سوئیچ های مداری سازگاری بیشتر فناوری ویپ سازگاری با سیستم های کامپیوتری    ویپ و سرویس های سنتی تلفنی اما یکی از عیبهای فناوری ویپ این است که در صورت قطع برق  دسترسی شما به تلفن از دست خواهد رفت  و خدمات ویپی وجود نخواهد داشت در صورتی که در سامانه تلفن معمولی با قطعی برق همچنان شما به تلفن دسترسی خواهید داشت. بنابراین در صورتی که بخواهید این عیب را برطرف کنید نیازمند یک منبع تغذیه خواهید بود. بایستی بدانید که بسیاری از پذیرندگان اولیه ویپ کاربران سایر خدمات تلفنی مانند PBX و تلفن های بی سیم بوده که با  برق تغذیه می شوند و توسط شرکت های مخابراتی نیز پشتیبانی نخواهند شد. برای پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل تماس بگیرید . 

راه اندازي سيستم تلفن VOIP در چهار مرحله

۷ بازديد

راه اندازي سيستم تلفن VOIP در چهار مرحله :هرگاه تصميم به راه اندازي سيستم تلفن VOIP گرفتيد قبل از اينكه تصميم خود را عملي كنيد حتما از يك مشاور حرفه اي ، با سواد و آشنا به انواع سخت افزارها و نرم افزارهاي VOIP مشاوره بگيريد. قطعا يك سيستم تلفني كارآمد بايد متناسب با نيازها ، خواسته ها ، تجهيزات و زيرساخت هاي شبكه اي و تلفني موجود در مجموعه شما پياده سازي گردد.

يك مشاور حرفه اي با بررسي شرايط موجود در مجموعه شما و پس از اطلاع از خواسته ها و نيازهايتان ، هزينه هاي حدودي راه اندازي سيستم تلفني VOIP را به شما اعلام كرده و همچنين شما را در انتخاب نرم افزار ، سخت افزار و اجراي زيرساخت شبكه مورد نياز راهنمايي مي كند. پيشنهاد ميكنيم درصورتي كه با سيستم تلفني تحت شبكه VOIP آشنايي نداريد قبل از هرگونه اقدام براي راه اندازي اين سيستم ، از يك مشاور با سواد و حرفه اي كمك بگيريد.

در بخش دوم دو راهكار براي راه اندازي يك سيستم تلفن VOIP را به شما توضيح خواهيم داد:

راهكار اول انتخاب مركز تلفن هاي نرم افزاري نظير سيستم تلفني ايزابل بوده كه بر روي يك كيس يا سرور كامپيوتري نصب و راه اندازي مي گردند و جهت استفاده از خطوط تلفني شهري در اين نرم افزارها ، دستگاه هاي مورد نظر با توجه به‌ نوع خطوط به صورت جداگانه خريداري شده و ارتباط آنها با سيستم تلفني برقرار مي گردد.

مركز تلفن هاي نرم افزاري به دو دسته تقسيم مي شوند:

دسته اول نرم افزارهاي رايگان هستند كه امكان استفاده به صورت رايگان را به شما داده و دست شما را نيز براي برنامه نويسي و ايجاد امكانات جديد باز گذاشته اند.اين نرم افزارها معمولا مجموعه اي از امكانات نرم افزاري لازم و كاربردي براي راه اندازي سيستم تلفني را در اختيار شما قرار داده و كافيست دانش كار با اين نرم افزارها را داشته باشيد. نظير freepbx و issabel

 

 

دسته دوم نرم افزارهاي تجاري هستند كه اين نرم افزارها توسط شركتهاي مختلف توليد شده اند و قابليت هاي متنوعي براي پياده سازي سيستم تلفني مورد نظرتان در اختيار شما قرار خواهند داد. براي استفاده از اين نرم افزارها و امكاناتشان بايد آنها را خريداري كرده و هزينه استفاده از آنها را بپردازيد. توجه داشته باشيد كه اكثر اين نرم افزارها امكان برنامه نويسي و توليد امكانات نرم افزاري جديد و دلخواه را به شخص شما نداده و براي ايجاد قابليت هاي دلخواهتان بايد به شركت توليد كننده نرم افزار درخواست تغييرات دهيد و هزينه آن را نيز پرداخت نماييد.

و اما راهكار دوم براي راه اندازي يك سيستم تلفني تحت شبكه VOIP استفاده از مركز تلفن هاي سخت افزاري است كه توسط شركت هاي مختلف توليد شده اند.اين دستگاه ها نيز داراي يك نرم افزار سيستم تلفني داخلي هستند و با توجه به مدل آنها ، علاوه بر پورت شبكه ، تعدادي پورت هاي E1 ، FXS و FXO جهت استفاده از خطوط تلفني شهري و يا گوشي هاي تلفن آنالوگ در اختيار شما مي‌گذارند.اين دستگاه ها نيز معمولا خيلي امكان برنامه نويسي و ايجاد امكانات جديد نرم افزاري را به شما نمي دهند.

در پايان توصيه مي‌كنيم اگر قصد پياده سازي يك مركز تلفن تحت شبكه پايدار و قدرتمند داريد ، ابتدا نيازهاي فعلي و آينده مجموعه خود را در نظر گرفته ، سپس با مشاور VOIP خود مشورت كنيد و با توجه به شرايط مجموعه و خواسته هايتان ، از بين راهكارهاي موجود ، راهكاري مطمئن و درست را انتخاب كنيد.

پياده سازي يك سيستم تلفني تحت شبكه VOIP علاوه بر نرم افزار ، نيازمند سخت افزارهاي مختلف بوده كه هر يك از اين سخت افزارها با توجه به راهكار انتخابي جهت پياده سازي سيستم تلفني ، نوع خطوط تلفني و همچنين نيازها و خواسته هاي شما مورد استفاده قرار مي‌گيرند .

پس از اينكه نرم افزار مركز تلفن تحت شبكه متناسب با خواسته هايتان را انتخاب كرديد ، در قدم بعدي بايد سخت افزارهاي با كيفيت با توجه به نيازهايتان تهيه كنيد.

در ذيل به معرفي برخي از اين سخت افزارها به صورت كاملا مختصر مي پردازيم :

گوشي تلفن تحت شبكه ( IPPhone )

 

 

گيتوي و يا كارت FXO : به منظور استفاده از خط تلفن شهري آنالوگ در سيستم تلفني تحت شبكه

 

گيتوي و يا كارت FXS : به منظور استفاده از گوشي تلفن آنالوگ در سيستم تلفني تحت شبكه

گيتوي E1 : به منظور استفاده از خط تلفن E1 در سيستم تلفني تحت شبكه

مودم Sip Trunk : به منظور استفاده از خط تلفن سيپ ترانك در سيستم تلفني تحت شبكه

 

مركز تلفن تحت شبكه سخت افزاري

و ديگر سخت افزارها نظير هدست ، روتر ميكروتيك ، بلندگو تحت شبكه و غيره

در پايان اين بخش به شما عزيزان توصيه ميكنيم در انتخاب سخت افزارهاي مورد نيازتان حتما دقت كنيد ، از مشاور VOIP خود كمك بگيريد و از سخت افزارهاي با كيفيت و داراي گارانتي معتبر استفاده نماييد.

در مرحله پياده سازي ، نصب و راه اندازي سيستم تلفني VOIP  و پشتيباني voip توجه به چند نكته مهم ، لازم و ضروريست :

 نكته اول : پياده سازي سيستم تلفني VOIP نيازمند زيرساخت شبكه كامپيوتري بي نقص مي باشد. بنابراين اگر زيرساخت شبكه نداريد از مشاور VOIP خود كمك گرفته و نسبت به اجراي آن اقدام كرده و در صورتي كه زيرساخت شبكه داريد ، براي رفع نواقص احتمالي آن اقدام نماييد.

 نكته دوم : در صورتي كه براي نصب و راه اندازي سيستم تلفني VOIP ، مركز تلفن هاي تحت شبكه نرم افزاري را انتخاب كرده ايد ، به يك كيس كامپيوتر و يا سرور كامپيوتري احتياج خواهيد داشت. مشخصات فني اين سيستم به تعداد داخلي ها ، تعداد تماس هاي همزمان ، خطوط تلفني و نيازمندي ها و خواسته هاي شما از سيستم تلفني بستگي دارد ، بنابراين در اين قسمت از مشاور VOIP خود بخواهيد شما را براي تهيه يك سرور كامپيوتري مناسب راهنمايي نمايد.

 نكته سوم : در صورتي كه خودتان دانش و معلومات كافي در رابطه با راه اندازي سيستم تلفني تحت شبكه VOIP نداريد ، هرگز شخصا اقدام به نصب و راه اندازي نكرده و همچنين به افراد غير متخصص ، بي تجربه و كم تجربه هم اعتماد نكنيد.پيشنهاد ميكنيم براي نصب و راه اندازي سيستم تلفني تحت شبكه خود ، از شركت هاي داراي رزومه و پيشينه كاري موفق در زمينه پياده سازي سيستم تلفني VOIP و يا اشخاص متخصص ، با سواد و داراي دانش كافي كمك بگيريد.

 نكته چهارم : پس از آنكه سيستم تلفني VOIP شما راه اندازي گرديد ، به دلايل مختلف احتمال بروز مشكلات فني براي سيستم شما وجود خواهد داشت. بنابراين از پشتيباني سيستم تلفني خود غافل نشويد تا در صورت بروز نواقص احتمالي ، در كوتاه ترين زمان بتوانيد مشكل را توسط پشتيباني سيستم برطرف نماييد.

گذراندن دوره هاي آموزش سيستم تلفني VOIP بدون شك شما را در يادگيري سريعتر و اصولي اين سستم تلفني قدرتمند كمك خواهد كرد.  اگر قصد داريد يك سيستم تلفني تحت شبكه VOIP قدرتمند و مطمئن راه اندازي كنيد براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

اميدواريم مطالب اين مقاله در رابطه با راه اندازي سيستم تلفني voip و پشتيباني voip مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه ساير مقالات ما به بخش مقالات سايت مراجعه فرماييد.

 

چگونگي نوشتن VOIP DIAL PEER

۲ بازديد

در اين مقاله قصد داريم تا شما را با چگونگي نوشتن VOIP DIAL PEER آشنا كنيم . با ما همراه باشيد .

نحوه نوشتن VOIP DIAL PEER :

اگر به خاطر داشته باشيد  نحوه نوشتن POTS Dial Peer ها را مورد بررسي قرار داديم و گفتيم كه چگونه مي‌توانيم دستگاه‌ها و تجهيزاتي كه براي برقراري ارتباط از IP Address استفاده نمي‌كنند را به روتر سيسكو متصل نماييم . همانطور كه گفته شد در اين مقاله مي‌خواهيم نحوه نوشتن VOIP Dial Peer ها در روتر سيسكو را مورد بررسي قرار دهيم و سناريوي مطرح شده در مقاله قبل را با نوشتن VOIP Dial Peer هاي آن تكميل نماييم . براي شروع ، شكل سناريوي قسمت قبل را مجددا مشاهده نماييد .

 همانطور كه همه‌يشما مي‌دانيد روتر‌ها براي برقراري ارتباط از IPها استفاده مي‌كنند يا به عبارتي IP Address را مي‌فهمند . بنابراين براي اين كه ارتباط تماس‌ها را بين دو روتر برقرار كنيد بايد از VOIP Dial Peer ها استفاده نماييد كه در ادامه با نحوه نوشتن آن آشنا خواهيد شد .

نوشتن VOIP Dial Peer براي برقراري ارتباط بين دو روتر :

در مرحله‌ي اول مي‌خواهيم روتر سمت چپ را تنظيم كنيم تا تماس‌هاي لازم را به سمت روتر سمت راست هدايت كند .

در قدم اول بايد وارد مود كانفيگ شويد و يك Dial Peer از نوع ويپ با يك تگ منحصر به‌ فرد ايجاد نماييد . ( در اين جا عدد ۲۰۰۰ را در نظر گرفته‌ايم )

 

Router# conf t
Router(config)# dial-peer voice 2000 VOIP

 

در قدم بعدي بايد يك الگوي تماس ايجاد كنيد .

Router(config-dial-peer)# destination-pattern 2…

همانطور كه مشاهده مي‌كنيد الگوي تماس را روي …۲ قرار داذيم ، يعني هر تماسي كه شماره گرفته شده در آن چهار رقمي بوده و با ۲ آغاز شود را با اين Dial Peer ساخته شده Match كن .

در مرحله‌ي بعد كدك تماس را مشخص مي‌كنيد كه بسته به نوع سناريوي شما مي‌تواند حالت‌هاي مختلفي داشته باشد . در اينجا ما كدك را روي G711ulaw قرار مي‌دهيد .

Router(config-dial-peer)# codec G711ulaw

در قدم آخر بايد مقصد مورد نظر براي هدايت تماس را تعيين نماييد.

Router(config-dial-peer)# session target IPV4:10.1.1.2

حال نوبت به تنظيم روتر سمت راست براي هدايت تما‌س‌هاي لازمه به سمت روتر سمت چپ مي‌رسد . با توجه به نكاتي كه تا اين مرحله مطرح شد براي نوشتن VOIP Dial Peer روتر سمت راست :

 

Router# conf t
Router(config)# dial-peer voice 1000 VOIP
Router(config-dial-peer)# destination-pattern 110.
Router(config-dial-peer)# codec G711ulaw
Router(config-dial-peer)# session target IPV4:10.1.1.1

 

نكته : براي مشاهده debug هاي dial peer ها مي‌توانيد از كامند debug voip dialpeer در مود enable استفاده نماييد .

نكته : در صورتي كه كدك‌ تماس در دو طرف يكسان نباشد تماس شما به درستي برقرار نخواهد شد . كدك پيش‌فرض VOIP Dial Peer ها G729 مي‌باشد‌ .

براي نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip با ما در تماس باشيد . 

منبع:چگونگي نوشتن VOIP DIAL PEER - شبكه|پشتيباني شبكه|ويپ |تجهيزات شبكه (tilatel.com)

 

آشنايي با FreePBX پشتيباني VOIP

۴ بازديد
FreePBX در واقع يك رابط كاربري گرافيكي بوده كه با استفاده از آن شما مي توانيد مركز تلفن تحت شبكه خود را مديريت كنيد و تنظيمات مربوط به آن را به وسيله ي اين رابط كاربري انجام دهيد.اين سيستم در سال ۲۰۰۴ طراحي و دو سال بعد يعني در سال ۲۰۰۶ به ثبت رسيد و شركت سنگوما در سال ۲۰۱۵ اسپانسر اصلي توسعه ي اين سيستم شناخته شد.اين سيستم به دليل محبوبيت بسيار به عنوان محبوبترين نرم افزار تلفني دنيا شناخته شده است.

مزيت هاي FreePBX

  • پلتفرم متن باز (Open Source)

وجود اين مزيت باعث مي شود تا شما بتوانيد سيستم را به سليقه خود تغيير داده و آن را شخصي سازي كنيد.

  • قابليت توسعه ي ماژول هاي دلخواه

وجود اين قابليت باعث مي شود تا كاربراني كه از FreePBX استفاده مي كنند بتوانند ماژولهاي دلخواه و مورد نياز خود را برنامه نويسي كرده و با سيستم تلفني خود يكپارچه سازي كنند.

  • مركز تلفني پايدار با آپديت هاي سريع

تيم مربوط به تحقيق و توسعه نرم افزار FreePBX در تلاش است تا با رفع باگهاي موجود در نرم افزار و همچنين اضافه كردن ماژولهاي جديد يك مركز تلفن بي تقص را در اختيار كاربران خود قرار دهد.اين تغييرات در آپديتهاي مداوم توسط اين تيم به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار مي گيرد.

  • سازگاري با تجهيزات مختلف

طراحي اين نرم افزار به گونه است كه سازگار با تمامي تجهيزات VOIP از قبيل گيت وي، كارت تلفني، تلفن هاي تحت شبكه و SBC از برندهاي گوناگون بوده و به دليل دارا بودن قابليتAuto Provisioning هوشمند خود،به طيف وسيعي از IP Phone ها اجازه مي دهد تا به صورت خودكار تمامي تنظيمات را از يرور ويپ دريافت كنند.

  • امكان بكارگيري صدها ماژول با قابليت هاي خاص

اين نرم افزار به كاربران خود اين قابليت را مي دهد تا بتوانند از صدها ماژول مختلف استفاده كنند . بنابراين كاربران مي توانند با خريداري ماژول مورد نياز خود امكانات سيستم تلفني خود را توسعه دهند. همچنين استفاده اين ماژولها باعث مي شود تا هزينه عيب يابي و توسعه كاهش يابد.

امكانات FreePBX

قابليت هاي استاندارد

  • منوي صوتي (IVR) با سطوح مختلف
  • زمانبندي مكالمات ورودي (Time Condition)
  • صف با قابليت هاي متنوع (ACD)
  • گروه زنگ (Ring Group)
  • برگزاري كنفرانس صوتي (Conference Room)
  • صندوق صوتي و قابليت ارسال آن به ايميل (Voicemail, Voicemail to Email)
  • دريافت فكس و ارسال آن به ايميل (Fax to Email)
  • ليست سياه (Blacklist)
  • پيجينگ و اينتركام (Paging/ Intercom)
  • DISA
  • انتقال مكالمه (Call Transfer)
  • انتظار مكالمه (Call Waiting)
  • ضبط مكالمات (Call Recording)
  • تاريخچه و جزئيات تماس (CDR)
  • امكان تشخيص و جلوگيري از نفوذ (IDS)
  • داشبورد كنترلي و مانيتورينگ تحت وب
  • پنل مديريتي تحت وب براي كاربران (UCP)
  • ارسال خودكار تنظيمات (Auto Provisioning)
  • پشتيباني از زبان هاي مختلف از جمله زبان فارسي
  • امكان تهيه پشتيبان و مديريت آن (Backup and Restore) و بسياري قابليت ديگر

ماژول هاي تجاري:

  • كنترل و مديريت داخلي ها براي استفاده از مسيرهاي خاص
  • ارسال و دريافت فكس تحت وب
  • امكان اضافه كردن بخش “تماس با ما” در وبسايت
  • ايجاد محدوديت براي تماس هاي خروجي
  • مديريت كالرآيدي
  • گزارشات جزيي از تماس هاي ضبط شده و آرشيوسازي
  • مديريت كامل و مشاهده ي جزيي گزارشات صف ها
  • تماس گيري خودكار و گروهي با مشتريان
  • يادآوري جلسات
  • امكان پارك تماس ها با قابليت هاي پيشرفته
  • گزارشات جزئي صندوق صوتي
  • مديريت رمزهاي عبور كاربران
  • كنترل ميزان سطح دسترسي داخلي ها در مورد ويژگي هاي خاص
  • نرم افزار ارتباطي يكپارچه (تماس تلفني، چت، پيام كوتاه، فكس و …) و چندين قابليت كاربردي ديگر

 

پلتفرم سخت افزاري

مراكز تلفن سخت افزاري سنگوما كه داراي هسته ي فري پي بي ايكس مي باشند و ويژه ي كسب و كارهاي مختلف بوده و داراي ظرفيت هاي ۴۰ تا ۱۰۰۰ كاربرهستند. اين تجهيزات قادر هستند تا از ۳۰۰ تماس به صورت همزمان پشتيباني كنند، و سازگار با كليه ي سخت افزارهاي ديگر سنگوما بوده و امنيت و پايداري را براي سانترال ويپ شما، به ارمغان خواهند آورد.

نسخه ي تجاري:

مركز تلفن با نام PBXact كه مبتني بر FreePBX است، داراي قابليت هاي برگزيده ي متنوع و كاربردي بوده و ظرفيت هاي مختلفي دارد و تا ۵۰۰۰ كاربر را پشتيباني مي كند. ويژگي شاخص اين محصول اين است كه امكان استفاده از پشتيباني نرم افزاري سنگوما علاوه بر پشتيباني سخت افزاري را به كاربران خود مي دهد تا بتوانند به كمك آن، راندمان مركز تلفن خود را در بالاترين ميزان ممكن قرار دهند.

براي نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip با ما در ارتباط باشيد .

منبع:آشنايي با FreePBX پشتيباني VOIP - شبكه|پشتيباني شبكه|ويپ |تجهيزات شبكه (tilatel.com)

 

نحوه ي نصب و راه اندازي تكنولوژي VOIP

۴ بازديد

پياده سازي تلفن ويپ در ظاهر ممكن است كار نسبتا آساني باشد و هر شركتي مدعي استقرار و پياده سازي VOIP با بهترين كيفيت و پايداري بالا باشد. اما آيا واقعا اين ادعا پايه اساس دارد؟ آيا مي‌توان به هر شركتي براي راه اندازي ويپ اعتماد كرد؟ چگونه يك شركت خدمات و پشتيباني voip را انتخاب كنيم؟ مراحل پياده‌سازي و استقرار چيست و از كجا بايد شروع كرد؟ اين‌ها سوالاتي هستند كه حتما براي هر مدير يا مسئول يك كسب ‌و ‌كار پيش از اجرايي كردن ايده‌هايي كه براي بهينه‌سازي ارتباطات تلفني خود دارند پيش مي‌آيد. ما در اين مطلب قصد داريم به شما بگوييم كه مراحل پياده‌سازي و استقرار مركز تلفن ويپ چيست و چگونه مي‌توانيد بهترين شركت خدمات ويپ   را انتخاب كرده و پروژه خود را به آن‌ها بسپاريد.

ويپ چيست و چرا بايد از پياده سازي تلفن VOIP استفاده كنيم ؟

بهتر است پيش از اينكه بخواهيد وارد مبحث اصلي موضوع مقاله شويد كمي در مورد تكنولوژي ويپ بدانيد. به صورت كلي ويپ به معناي انتقال صدا بر روي بستر شبكه است. تلفن ويپ هيچگونه وابستگي به جغرافيا و منطقه خاصي ندارد. به طور مثال اگر يك شركت داراي چندين شعبه فعال در كشور يا خارج از كشور باشد، ارتباطات تلفني به راحتي بر روي بستر اينترنت و تنها با گرفتن يك داخلي صورت مي‌گيرد.

يك مركز تلفن ويپ مي‌تواند فروش شما را افزايش دهد، كيفيت پاسخگويي مركز تماس را بهبود بخشد، ارائه خدمات را با نياز و سليقه مشتريان همسو سازد، گزارشات عملكرد از افراد پاسخگوي شركت بدهد، مشتريان را در صف تماس با يك موسيقي در انتظار نگه دارد، افراد تماس‌گيرنده را از طريق تلفن‌گويا به بخش‌هاي مختلف وصل كند و قابليت‌هاي بسيار فراوان ديگري كه تنها در سيستم‌هاي تلفني ويپ در دسترس است را در اختيار شما قرار دهد.

مراحل راه اندازي تلفن ويپ براي مديران شركت‌ها و سازمان‌ها

پياده سازي تلفن VOIP اكثر اوقات به صورت برون‌سپاري يا توسط كارشناس فناوري اطلاعات يك شركت يا سازمان انجام مي‌شود و شايد اين سوال برايتان پيش بيايد كه چرا مديران بايد در اين مورد اطلاعات كسب كنند؟ مديران مجموعه‌ها معمولا از استقرار و پياده‌سازي چنين سيستم‌هايي اطلاعاتي ندارند و نمي‌توانند به صورت كامل در جريان مراحل فعاليت كارشناسان شركت قرار بگيرند. بنابراين اين عدم آگاهي باعث مي‌شود كه نتوانند تحليل مناسبي از روند پروژه داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترين نكات پياده سازي ويپ اشاره خواهد شد.

مذاكره اوليه بر اساس شرح نياز و دريافت پيشنهادات براي پياده سازي ويپ

مذاكره، اولين و مهم‌ترين بخش از مراحل پياده سازي ويپ محسوب مي‌شود. در اين مرحله است كه تصميم نهايي براي چگونگي اجراي پروژه، انتخاب شركت خدمات ويپ و ايده‌پردازي‌هاي اوليه براي افزايش بهره‌وري سيستم تلفن تحت‌شبكه صورت مي‌گيرد. پيش از اينكه با شركت خدمات ويپ قرار مذاكره بگذاريد بايد براي ثبت شرح نياز خود اتاق فكري از اعضاي شركت تشكيل دهيد تا بتوانيد با همفكري ساير همكاران، نيازها و توقعات خود را از مركزتلفن ويپ بر روي كاغذ بياوريد و در زمان جلسه و مذاكره با شركت خدمات و پشتيباني ويپ به عنوان نيازهاي اوليه با آن‌ها در ميان بگذاريد.

شركت سرويس‌دهنده براي پياده سازي ويپ در روز مذاكره براي تكميل شرح نياز مي‌تواند پيشنهاداتي در راستاي پيشرفت و ارتقاي سيستم تلفن ويپ به شما داده كه در صورت تاييد شما عموما در مراحل بعد آن را در قالب پروپوزال نيز ارائه مي‌دهد.

بررسي ميداني و فني كارشناسان براي پياده سازي تلفن VOIP

پس از آنكه نيازهاي اوليه مشخص شد و شركت خدمات ويپ انتخابي مورد تاييد بود، در صورت نياز كارشناسان فني شركت براي بررسي محل پروژه اقدام مي‌كنند. در اين مرحله بستر شبكه داخلي، اينترنت، محل قرارگيري سرور و تجهيزات و به صورت كلي تمام موارد سخت‌افزاري مورد بررسي قرار گرفته مي‌شود تا در روز اجراي پروژه بستر مناسب براي استقرار و پياده سازي ويپ مهيا باشد.

دريافت طرح پيشنهاد (پروپوزال) از طرف شركت نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip

شركت خدمات ويپ و پشتيباني پس از مذاكره و بررسي محل پروژه در صورت لزوم مي‌تواند يك طرح پيشنهادي كه مجموعه‌اي از ايده‌هاي مشاور ويپ، مذاكرات و نيازهاي اوليه و نتيجه بررسي عملياتي محل پروژه است را ارائه دهد. اين پروپوزال مي‌تواند در قالب يك فايل به همراه دياگرام اجرايي يا به صورت كاغذي جهت اطلاع از روند دقيق پياده سازي VOIP به شما ارائه شود.

منبع:https://tilatel.com/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-voip/

 

پيش نياز و راه اندازي ويپ VoIP

۶ بازديد

يكي از سوالات  مهم قبل از راه اندازي سرويس هاي تلفني  در سازمان ، توجه به پيش نيازهاي زيرساخت شبكه است. در اين مقاله توصيه هايي را مطرح خواهيم كرد تا بتوانيم پاسخ روشني را براي اين سوال ارائه دهيم. همچنين موارد مطرح شده در اين مقاله پيوسته به روز خواهد شد. بنابراين اگر نظر يا تجربه خاصي در اين مورد داريد ، مي توانيد آن را در قسمت نظرات مطرح نماييد.

پيش نيازهاي شبكه جهت نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip

  • استفاده از سوئيچ هاي حرفه اي شبكه به جاي هاب ها :

    در بسياري از شركت ها و سازمان ها ديده مي شود كه به جاي استفاده از سوئيچ هاي استاندارد و مناسب محيط هاي اداري و تجاري از سوئيچ ها و تجهيزات شبكه اي استفاده مي شود كه قابليت پردازش كمي دارند و صرفا مانند يك هاب عمل مي كنند. توصيه اكيد ما اين است كه براي دستيابي به كيفيت صداي مناسب از چنين سوئيچ هايي در شبكه هاي سيستم تلفني VoIP استفاده نكنيد.

  • استفاده از سوئيچ هاي شبكه Full duplex :

    همه ما با اصطلاح Full duplex و Half duplex آشنا هستيم. دقت داشته باشيد كه براي سوئيچ هايي كه بين VoIP Endpoint و PBX Server ها قرار دارند به هيچ عنوان از حالت Half duplex  استفاده نكنيد. مي دانيد كه در برخي سوئيچ ها امكان فعال سازي و غير فعال سازي آن وجود دارد.

  • استفاده از شبكه هاي مجزا:

    يكي از مهم ترين شرايط LAN در سازمان هايي كه از VoIP بهره مي برند پيكربندي شبكه به صورت Segregated است. اين اصطلاح يعني شبكه هايي كه در آن ها ترافيك Voice از Data توسط VLAN جدا شده است.

  • راه اندازي Qos :

     سرويس Quality of Service  نيز يكي از سودمند ترين روش هاي تضمين كيفيت تماس صوتي در شبكه هاي VoIP است كه استفاده از آن بسيار توصيه مي شود. به اين منظور استاندارد ۱P نيز راه گشا خواهد بود.

اما اجازه دهيد ببينيم كه شرايط يك شبكه LAN مناسب از لحاظ پارامترهاي قابل اندازه گيري چگونه بايد باشد؟

شبكه محلي ايده آل براي راه اندازي VoIP مقدار Packet Loss  كم تر از ۱ درصد ، Jitter  كم تر از ۳۰ ميلي ثانيه ، Delay  يك طرفه كم تر از ۵۰ ميلي ثانيه و پينگ تايم كم تر از ۱۰۰ ميلي ثانيه را بايد داشته باشد.

كارشناسان شبكه توصيه مي كنند  در صورتي كه در بررسي اوليه از شبكه يك سازمان مشخص شد كه يكي از شرايط بالا برقرار نيست از پذيرفتن پروژه ويپ در آن جا بپرهيزيد.

اما پارامترهاي گفته شده را چگونه بررسي كنيم ؟ جواب واضح است : در واقع مقاديري كه گفته شد ، بايستي براي تست Ping بين IP سيستم PBX مثلا ( Elastix يا Issable ) و يك اندپوينت ( مثلا گوشي IPPhone ) صورت پذيرد.

منبع :https://tilatel.com/prerequisites-setting-up-network